Ketónová diéta môže byť známa tiež ako cyklická. Alebo tiež ako bielkovinová čo proteínová, čo sú prívlastky, ktoré už bližšie napovedajú o jej podstate, teda že pracuje s bielkovinami, ktoré sú v tomto prípade povoleným a vlastne vítaným zdrojom pravidelnej výživy. Na rozdiel od mnohých nových a väčšinou krátkodobých trendov prináša dlhodobé výsledky a dá sa dodržiavať bez toho, aby po čase prinášala „vlčí hlad“. Teda stav, v ktorom človeka pochytia stavy veľkého hladu a  začne jesť všetko, čo mu príde pod ruku. Bielkovinová ketodiet má v pláne takémuto neželanému stavu zabrániť.

keto, ketodiéta

Pretože jednou z významných funkcií proteínov pri diéte je fakt, že nás vedia najlepšie zasýtiť. Poskytnú nám pocit sýtosti a následne nebudeme mať túžbu maškrtiť všelijaké malé drobnosti a „prázdne“ kalórie, z ktorých sa potom zbytočne priberá bez toho, aby pre naše telo mali nejaký podstatnejší prínos (okrem kíl navyše).

Ten podstatný rozdiel oproti iným redukčným diétam je aj v tom, že pri nich sa síce dá schudnúť, ale v dosť neželanom pomere- na 60% sa zbavíme tukov a až 40 % stratíme zo svalstva, čo nie je len estetickou chybou, ale táto chyba vie priniesť aj iné, resp. zdravotné problémy.  

žena, pláž, cvičenie

V neposlednom rade spomalený metabolizmus, čo si pri účinnom chudnutí nemôžeme dovoliť. Narušený , resp., spomalený metabolizmus  potom predstavuje pri snahe schudnúť niečo ako márny boj, ktorý sa nedá vyhrať. Proteíny  v strave sú však tou najlepšou prevenciou, aby sme sa tomu vyhli. A ako už bolo spomenuté, sú zodpovedné za to, že pri diéte sa zbavíme primárne tukových zásob a nie svalového tkaniva.

15.1.2021