Dohody nadväzujú na sériu zmlúv medzi spoločnosťami zaoberajúcimi sa výrobou batérií v Ázii a globálnymi výrobcami automobilov, ktorí plánujú v priebehu desaťročia nárast výdavkov na technológie elektrických vozidiel (EV) o 300 miliárd USD.
 
Výrobcovia automobilov a investori oceňujú dlhodobé dohody o dodávkach batérií, pretože pomáhajú odstraňovať úzke miesta v čase prudko rastúceho dopytu a sľubujú lacnejšie batérie.volvo.jpg
 
Spoločnosť Volvo Cars investuje približne 5% svojich ročných príjmov – čo je o niečo viac ako 1 miliardu dolárov ročne – na elektrické vozidlá a vozidlá bez vodiča.
 
Firma, ktorú vlastní čínska spoločnosť Geely, uvádza na trh modely EV pod značkou Marquee značky Volvo a sub-značku luxusného výkonu Polestar, ako to robí na globálnych partnerov vrátane spoločností Volkswagen, Tesla a General Motors.
 
Volvo uviedlo, že plánuje, že do roku 2025 plánuje získať polovicu svojich predajov z plne elektrických automobilov a očakáva, že jeho marže na elektromobily budú zodpovedať nákladom vozidiel so spaľovacími motormi.
 
„Budúcnosť firmy je elektrická a sme pevne odhodlaní presiahnuť rámec spaľovacieho motora,“ povedal prezident a riaditeľ Hakan Samuelsson vo vyhlásení v stredu.
 
Európski výrobcovia automobilov zvyčajne získavajú batérie od spoločností v Číne, Južnej Kórei a Japonsku, ktoré dominujú v dodávateľskom reťazci akumulátorov EV.
 
Spojené štáty sa nedávno snažili obmedziť dominantné postavenie čínskeho dodávateľského reťazca v Číne.volvo v90.jpg
 
Firma uviedli, že obchody s batériami boli ocenené na niekoľko miliárd dolárov, ale nezverejnili podrobné finančné podmienky.
 
Firma uviedla, že prvá výrobná linka na výrobu batérií bola vo výstavbe vo výrobnom závode v belgickom Gente a bude dokončená do konca tohto roka.
 
To bolo budovanie plug-in hybridné varianty XC40 v Gente a plánuje, aby sa plne elektrické XC40s tam, dodal.

13.7.2019