Na prví pohľad to vyzerá tak, že ide o jednu z tých najlepších inovácií za posledných pár rokov, ktoré sa objavili vo svete automobilového priemyslu, no zdanie občas klame. Celý systém bezkľúčového štartovania bol vymyslený a navrhnutý spoločnosťou Siemens v roku 1995. Prví krát sa objavil v spojitosti s automobilom v roku 1998 a to konkrétne v Mercedese triedy S, kde bol obdivovaný tisícami ľudí. V súčasnej dobe ho nájdeme i v tých najmenších autách ako je napríklad Škoda Fabia.

chevrolet

Takéto pohodlie má samozrejme aj svoje riziká. Spoločnosť ADAC už pred pár rokmi upozornila na to, že vozidlá ktoré disponujú takýmito kľúčmi nielen uľahčujú život motoristom, ale dajú sa aj ľahšie ukradnúť.

start

Prieskum pochádzajúci z USA poukazuje na to, že krádeže takýchto áut nie sú jediným problémom, ktorý je spojený s touto vyspelou výbavou. Podľa denníka New York Times prišlo o život už 28 ľudí, pretože nevypli motor v garáži. Prípady sú často spojené s vysokým vekom vodičov, ktorý majú problém zvyknúť si na novú komfortnú technológiu. Jeden z prípadov v USA poukazuje na to, že počas noci sa v dome zvýšil oxid uhličitý až o tisíc krát viac čo obyčajný človek vydrží.

klíče

Toyota a problémy
V štátoch už niekoľko rokov späť vytvorili projekt, ktorý by mal byť zahrnutý do povinnej výbavy vozidla, ktorého úlohou by bolo upozorniť vodiča hlasným pípaním pri zabudnutí vypnúť motor. Nakoniec sa tento zákon nepodarilo presadiť. Výsledkom tohto všetkého je to, že zatiaľ čo niektoré automobilky sa snažia takýto systém presadiť z vlastnej iniciatívy iné to zasa ignorujú.
Najväčším problémom však zostávajú staršie modely áut, ktoré takýmto systémom nedisponujú. Avšak cena pri ich nainštalovaní nie je až tak veľká ako si mnohý z nás myslia. Napríklad v General Motors stálo doinštalovanie takéhoto systému len desať dolárov.
 

Negatíva pohodlného bezkľúčového štartovania automobilov
Ohodnoťte příspěvek

21.6.2018